יותר מדי: הנתונים המטרידים של יחידת החילוץ

בנצי לייזרוביץ No Comments on יותר מדי: הנתונים המטרידים של יחידת החילוץ

נתון מפחיד של יחידת חילוץ גליל-כרמל: למעלה מ-12 חילוצים עד כה בימי בין הזמנים | מה ההמלצות של יחידת החילוץ לטיול בטוח? ונשמרתם מאד לנפשותיכם

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ימי בין הזמנים בכלל ובפרט בבין הזמנים הזה של חודש אב, מהווים לרבים זמן ליציאות לנופש ולשמורות הטבע ברחבי הארץ ובעיקר בצפון.

השנה, לאחר שנת קורונה הרצון לצאת לטיולים כה רב, משפחות ויחידים יוצאים בימים אלו לנחלי מים ומסלולי הליכה. אלא שעד כה, מספר החילוצים מתחילת ימי בין הזמנים, שהוא בסה"כ שבוע ויומיים – למעלה מ-12 חילוצים אליהם נקראו יחידת חילוץ גליל כרמל.

מרבית החילוצים היו עם חשיכה או קרוב לכך, אומר ל'קול חי' אריה שחר דובר יחידת החילוץ. "החילוצים היו בכל הגילאים עקב כך שמשפחות ומטיילים נכנסו למסלולי הליכה, או באיחור ולא תיכננו את שעת היציאה ונתקעו בחשיכה באמצע מסלולי ההליכה, וחלקם טעו במסלול. חשוב לדעת כל חילוץ כזה מצריך גיוס של מחלצים למקום. קודם כל להבין היכן הם בכלל נמצאים בקטע של המסלול, ולאחר מכן התארגנות שלנו עם כל הציוד הנדרש הכולל: תאורת לילה, אלונקות אם צריך פינוי באלונקה, כניסה לשטח , למצוא את המשפחה, לבדוק אותם רפואית ועוד".

חילוצים אלו יכולים לקחת שעות. אנחנו מברכים את כל אלו שרוצים להגיע ולטייל בטבע אך הציווי של ונשמרתם מאד לנפשותיכם הוא מהתורה ויש לשים דגש לכך. להלן הדגשים שמעביר לנו אריה שחר מיחידת החילוץ גליל כרמל לידיעת הציבור:

חשוב, שהטיול יהיה מתוכנן

"אנא התייעצו עם יודעי דבר לגבי היכולת שלכם לסיים את המסלול בריאים ושלמים, טיילו אך ורק במסלול המסומן, בסימון שבילים, לפני יציאה בררו מה הוא מזג האוויר באותו יום, הביאו מספיק מים ואוכל, כמובן טלפון נייד עם סוללה מלאה אם אבדה דרככם בשטח הישארו במקום, לפני יציאה לטיול השאירו פרוט של המסלול לבני המשפחה בכל מקרה, אם נקלעתם לצרה. חייגו 100 ותבקשו את יחידת החילוץ גליל-כרמל".

"נמצאים אנו באמצע חופשת בין הזמנים נשאר עוד שבוע וחצי לסיום חופשת בין הזמנים אני מעבר דרככם מסר לציבור, הגענו עד עתה ל 12 חילוצים בפועל כשעוד קריאות נוספות מגיעות אלינו ובהכוונה אנו מצליחים להוציא אותם בשלום".

"12 חילוצים עד כה ב-10 ימים זה משהו מטורף. אנא שימרו על עצמכם ועל משפחתכם, סעו לשלום ותחזרו בשלום", מסיים אריה שחר את בקשתו באמצעות 'קול חי' למטיילים.



0 תגובות